BoWiDo Standaardregels (beknopte versie):
Deze standaardregels zijn een verkorte weergave van onze algemene voorwaarden. In geval van discrepanties zijn de volledige algemene voorwaarden van BoWiDo B.V. leidend.
01. Bestellen:
- Door een order te plaatsen in Extranet en op “bestelling plaatsen” te klikken, gaat u akkoord met de algemene voorwaarden van BoWiDo B.V.
- Bij fouten in de order dient u binnen 48 uur contact op te nemen met uw werkvoorbereider voor mogelijke aanpassingen, dit moet schriftelijk gebeuren door een e-mail te sturen naar hansp@bowido.nl voor orders met kunststof kozijnen en fadil@bowido.nl voor orders met aluminium kozijnen. Wijzigingen kunnen natuurlijk eerst via de telefoon met de werkvoorbereider zijn worden besproken maar moeten daarna schriftelijk per e-mail worden bevestigd. Op deze manier voorkomen we misscommunicatie.
- De productie start zodra 50% van de factuur is betaald.
- Mondelinge afspraken zijn niet bindend; alleen schriftelijke communicatie via e-mail is bindend, onder punt 6 van dit document vindt u de relevante e-mailadressen. E-mails worden binnen 24 uur beantwoord.
02. Facturering:
- Zodra uw bestelling in het logistiek centrum in Dordrecht is gearriveerd, ontvangt u voor levering een factuur voor het resterende bedrag.
- Bestellingen die niet binnen 14 dagen worden afgehaald en of kunnen worden geleverd, worden op uw kosten opgeslagen.
03. Leveringen:
- Leveringen op locatie worden alleen naast de wagen gelost. We hijsen niet over constructieve objecten zoals hekken, auto’s, en verdiepingen. Voor dergelijke diensten dient u een gecertificeerd bedrijf in te schakelen.
- Orders ophalen in de magazijn is altijd mogelijk, dit dient wel van de voren worden aangegeven door een e-mail te sturen naar logistiek@bowido.nl
- LET OP: Er zijn extra kosten verbonden aan leveringen op locatie anders dan uw bedrijfsadres of magazijnadres. Deze kosten zijn als volgt:
- Het lossen met een grote vrachtwagen (met kraan) bedraagt €213,00 (EX-BTW).
- Het lossen met een kleine vrachtwagen (zonder kraan) bedraagt €118,00 (EX-BTW).
- Om onze logistiek te optimaliseren en zo efficiënt te werken rijden onze vrachtwagen vaste routes. Deze routes zijn per provincie ingedeeld op de volgende manier:
Maandag:
Zuid-Holland / Brabant / Zeeland/ Utrecht
Dinsdag:
Friesland / Groningen / Drenthe
Woensdag:
Zuid-Holland / Brabant / Zeeland/ Utrecht
Donderdag:
Overijssel / Gelderland/
Vrijdag:
Noord-Holland / Utrecht/ Zeeland
- Afwijken van deze leverdagen of routes is mogelijk in afstemming met onze logistieke afdeling, hier gebruiken we externe transportbedrijven voor. Daarom zijn we genoodzaakt om deze transportkosten door te belasten van het externe transportbedrijf per uur van €125,00 (EX-BTW). (Transportbedrijven rekenen van vertrek eigen bedrijfslocatie tot terugkomst eigenbedrijfslocatie).
- We leveren niet op de Waddeneilanden. Voor leveringen in Zeeuws-Vlaanderen wordt een toeslag voor de Westerscheldetunnel gerekend.
04. Schade en manco’s melden:
- Maak foto’s van de kozijnen terwijl ze nog op de bok staan, want zichtbare schade aan ingebouwde kozijnen kunt u niet claimen. Omdat we dan niet kunnen beoordelen waar de schade is ontstaan.
- Binnen 48 uur na levering moet u eventuele manco’s (zoals ontbrekende krukken en roosters) en schade, inclusief glasbreuk, melden.
- Voor zichtbare mechanische schade en fabrieksfouten kunt u aanspraak maken op onze garantievoorwaarden.
- Verwijder binnen 3 maanden de beschermende folie van de profielaanzichten om lijmresten en vlekken te voorkomen en om aanspraak te kunnen maken op onze garantievoorwaarden.
- Meld schade en glasbreuk via ons reclamatieformulier die u kunt downloaden of invullen op onze website. Heeft u vragen over het invullen van het schadeformulier dan kunt u natuurlijk bellen zodat we u kunnen ondersteunen.
- Meld ontbrekende krukken, cilinders en roosters via logistiek@bowido.nl of bel 085-0491752, optie 3.
- Bij het aanmelden van reclamaties is het altijd nodig om een juiste ordernummer te noteren. Ook als u belt met vragen betreft orders, houd uw ordernummers bij de hand wanneer u belt of mailt; zonder ordernummer kunnen wij u niet helpen.
05. Contact matrix BoWido B.V.
Telefonisch staan we u natuurlijk graag te woord, hiervoor kunt bellen met ons algemeen telefoonnummer 085-0491752 en dan een selectie maken van de afdeling die u wilt spreken.
- Optie 1: Vragen over WVB aluminium kozijnen.
- Optie 2: Vragen over WVB kunststof kozijnen.
- Optie 3: Logistieke vragen zoals manco’s en leveringsafspraken.
- Optie 4: Vragen over facturen (afdeling administratie).
- Optie 5: Planning van servicebeurten vanwege schade en glasbreuken.
Als iets niet dringend is raden we het altijd aan om een e-mail te sturen met uw vraag, verzoek of opmerking:
Verkoop (Vragen over prijzen en speciale aanvragen voor offertes)
Muharem Kamencic (muharem@bowido.nl)
Jasmin Jusufovic (jasmin@bowido.nl)
Kunststof Kozijnen – (Technische vragen of Extranet vragen)
Hans Pennaerts (hans@bowido.nl)
Aluminimum Kozijnen – (Technische vragen of Extranet vragen)
Fadil Imamovic (fadil@bowido.nl)
Planning (vragen over geplande lever(weken) van orders)
Sanela Imamovic (sanela@bowido.nl)
Logistiek (vragen over leveringen en bokken ophalen)
Emir Cehajic (logistiek@bowido.nl )
Behudin Durmisevic (logistiek@bowido.nl)
Pierre van Griensven ( logistiek@bowido.nl )
Reclamaties en Service (Het aanmelden van reclamaties en service gerelateerde vragen)
Edin Mehinovic (reclamatie@bowido.nl )
Nicky van Gelder (nicky@bowido.nl )
06. Feedback en terugkoppeling:
Geef feedback over onze producten en diensten door een e-mail te sturen naar info@bowido.nl om continue verbetering mogelijk te maken. Voor alle overige zaken verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden.